Opracowanie lub aktualizacja zasad (polityki) rachunkowości
opracowywanie planu kont dostosowanych do specyfiki prowadzonej działalności gospodarczej i postulatów właścicieli czy kadry zarządzającej;
opracowywanie instrukcji kontroli i obiegu dokumentów, instrukcji kasowej i instrukcji o prowadzeniu i rozliczaniu inwentaryzacji.
Prowadzenie ksiąg rachunkowych
prowadzenie rachunkowości finansowej i podatkowej;
prowadzenie rachunkowości zarządczej zgodnie z potrzebami firmy;
opracowywanie informacji, raportów i analiz na użytek wewnętrzny;
sporządzanie obowiązkowych sprawozdań finansowych, deklaracji podatkowych i statystycznych;
opracowywanie dodatkowych sprawozdań i analiz dla instytucji finansowych współpracujących z naszym klientem, takich jak banki, ubezpieczyciele i leasingodawcy, a także w celu ubiegania się o zagraniczne środki pomocowe;
sporządzanie szczegółowego stanu rozrachunków z kontrahentami, ich kontrola i analiza;
sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych:
wprowadzenie do sprawozdania finansowego,
bilans,
rachunek zysków i strat,
sprawozdanie z przepływu środków pieniężnych,
zestawienie zmian w kapitale własnym,
dodatkowe informacje i objaśnienia.
współudział w procesie badania ksiąg rachunkowych i sprawozdania finansowego przez biegłych rewidentów.
Prowadzenie podatkowych ksiąg przychodów i rozchodów
opracowanie podanalityki do zapisów w księdze przychodów i rozchodów na indywidualne potrzeby naszych klientów (do celów decyzyjnych);
księgowanie operacji gospodarczych na podstawie otrzymanych dokumentów źródłowych z jednoczesną weryfikacją pod względem formalno-rachunkowym;
opracowywanie pełnej dokumentacji sprawozdawczej miesięcznej, kwartalnej i rocznej.
Prowadzenie ewidencji podatkowej ryczałtu ewidencjonowanego;
Prowadzenie rejestrów zakupu i sprzedaży VAT dla celów rozliczenia podatku;
Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia oraz rozliczenie umorzenia zgodnie z opracowanym planem amortyzacji;
Prowadzenie pełnej analityki rozliczenia podatków;
Przeciwdziałanie nieprawidłowościom w dokumentacji.
Kadry i płace
Prowadzenie pełnej dokumentacji zatrudnienia pracowników oraz osób wykonujących prace w ramach umów zlecenia i umów o dzieło;
opracowywanie list wynagrodzeń wraz z możliwością pełnego utajnienia systemu płacowego;
rozliczanie płac, rozliczanie obciążeń podatkowych i obciążeń ZUS;
opracowywanie i wysyłka deklaracji podatkowych (PIT) i ZUS;
opracowywanie sprawozdawczości miesięcznej dla pracowników oraz sprawozdawczości rocznej do rozliczenia rocznego dochodowego;
reprezentowanie firmy klienta przed Urzędem Skarbowym oraz ZUS i innymi jednostkami administracyjnymi w zakresie rozliczeń pracowniczych;
sporządzanie regulaminów pracy i regulaminów wynagradzania;
zastępstwo procesowe przed sądem pracy w zakresie prawa pracy;
opracowanie systemu sprawozdawczości zgodnego z potrzebami klienta;
prowadzenie kartotek urlopów pracowniczych i innych nieobecności (ewidencja czasu pracy);
opracowywanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu;
prowadzenie korespondencji urzędowej w związku zatrudnianiem pracowników;
pomoc w prawidłowym dokumentowaniu zatrudniania pracowników oraz ich zwalniania;
rozliczanie obciążeń na PFRON;
wyliczenie i kontrolowanie pracowniczego stażu pracy;
kontrolowanie terminów badań lekarskich;
kontrolowanie terminów szkoleń BHP;
opracowanie innych umów związanych z procesem zatrudnienia (umowy o zakazie konkurencji, umowy o indywidualnej i zbiorowej odpowiedzialności materialnej, umowy wykorzystywania własnego majątku pracownika do celów służbowych itp.);
pomoc przy prowadzeniu i wykorzystywaniu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Doradztwo gospodarcze
Zakładanie przedsiębiorstw we wszelkich formach dopuszczonych prawem;
zmiany form organizacyjnych podmiotów gospodarczych, w tym m. innymi: przygotowywanie i prowadzenie procedur łączenia i przekształcania spółek handlowych, wspólne przedsięwzięcia, fuzje;
opracowywanie dokumentacji do uzyskania kredytu bankowego;
ocena zwrotu środków przy wdrożeniu przedsięwzięcia gospodarczego;
tworzenie struktur organizacyjnych w przedsiębiorstwie dla optymalizacji kosztów;
analizy finansowe i rachunkowość zarządcza;
pomoc inwestorom zagranicznym w uruchomieniu działalności gospodarczej w Polsce;
reprezentacja klienta przed urzędem skarbowym, zakładem ubezpieczeń społecznych i innymi instytucjami państwowymi w zakresie spraw związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą.